torsdag 1. juli 2010

Twitter

Jeg liker meg på twitter. Her blant eliten - som det kom frem i artikkelen av Gunhild Haugnes på E24.
Kun 1,6% bruker twitter aktivt. Og da er det naturlig at mange bedrifter er usikre på om twitter har noe for seg mht mersalg eller en styrket omdømme. I samme artikkel kommer det frem at bedrifter bør ha "is i magen" for de begynner med å twitre, og at den klassiske " hvem er målgruppen?" fremdeles gjelder.

Først er det greit å definere hvem målgruppen er og hvem som ikke er det. Jeg er av den oppfatning at de aller fleste, om man liker det eller ei, er i målgruppen. Er ikke potensielle ansatte og attraktive arbeidssøkere en viktig målgruppe? Jeg synes det er viktig å være synlig og bli sett på som en attraktiv arbeidsplass uansett hva det er man produserer. Det handler om å være en del av samfunnet.
Hvorfor i all verden skal man ha is i magen? Hva kan gå galt? Muligens det er en grunn til at de største selskapene som også ligger høyt opp på REPTRAKS omdømmeanalyse 2010 av 50 kjente selskaper OGSÅ twitrer. Eller er det ren tilfeldighet? Neppe.

Etter kun noen dager reaserch på emne hvem twitrer, hvem- gjør -det ikke, hvem -burde -og -hvem -trenger -ikke. Har jeg funnet ut følgende: Hvorfor skulle ikke Ragnar rørleggerservice ikke ha behovet for å twitre?
Skulle jeg hatt behovet for rørlegger så vil jeg definitivt brukt det firma som velger å være synlig på twitter :-).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar